Inslängd i en krass verklighet


Belle and Sebastian – Get Me Away From Here I'm Dying - Live Version

Gick den alldeles förträffligt gemytliga vägen till tunnelbanan imorse, kallt och krispigt och snön glittrade. Tog några djupa andetag för att andas in den friska morgonluften. Speciellt härligt eftersom jag låg i horisontalläge i soffan hela gårdagen. Men så kommer jag ner på perrongen och sätter mig på en bänk. Bredvid mig sitter en kille i 25-års åldern med en kroppshydda liknandes barbapappa och äter choklad. Ja klockan är ju trots allt nio på morgonen så varför inte?! Jag mår lite illa har inte ätit frukost än. På andra sidan slår sig två väldigt överförfriskade herrar ned varav den ena börjar med att rapa högt. De luktar tre dagars fylla och stojar och håller på. Blir ledsen. Blir abrupt dragen tillbaka till verkligheten. Alla har det inte bra i juletid och det blir så tydligt där jag sitter på bänken, det finns så mycket sorg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0