Klädpanik eller bara velig?


Panik kanske är att överdriva men jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska ha på mig imorgon. Och nyårsbaluns blir det med stor, väldigt stor fest. Tyvärr har jag ingen ork att ens prova kläderna idag. Klädstatus just nu är:

2 st nyårsklänningar (en för kort och en för svart, vill gärna ha färg så den svarta känns lite lam och den gröna är alldeles för kort. Så kort så jag inte ens kan stå rakt för den är så kort. Varför köpa nyårsklänning i NY utan att prova den?)
1 st jacka (som endast passar den svarta klänningen, den är turkos så det blir lite färg till den svarta men å andra sidan blir den nog för varm)
1 par skor (inte helt 100 men de funkar)
1 st päls (snygg men ingen aning om hur den passar in i bilden)
1 st kuvertväska (tyvärr i silver så den passar inte alls och den svarta är någon annanstans än här)

Problem är till för att lösas och detta kan knappast kallas problem ens så varför ens skriva detta inlägg. Skäms nästan över att ens nämna det. Speciellt med tanke på garderoben som är fylld med klänningar; röda, gröna, lila, gula, svarta, vita, korta långa, festliga, blommiga osv. Insåg precis i samma stund som jag skrev detta att jag kanske ska spana in klänningen från förra året, även den ett inköp i NY med den stora skillnaden att den provades innan.

Nu är det dags för ett långt hett bad innan bädden. Halsen är inte alls bra men det är som det är, sätter min tillit till champagnen, får dricka i medicinskt syfte. Nu ska jag ta med mig Virtanen och tappa upp ett bad till tonerna av Emiliana Torrini.

Emiliana Torrini – Me and Armini


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0