Teori eller praktik?



Bob Dylan – Man Of Constant Sorrow

I am a man of constant sorrow, 
I've seen trouble all my days.

Varför kan jag inte bara handla utefter mitt förnuft. I teorin vet jag precis vad jag behöver för att må bra och hur jag ska hantera den här situationen men det är precis som att hjärnan inte länkar till förnuftet och istället gör jag allt tvärtom vilket i sin tur leder till att jag mår sämre. Är jag dum som inte har koll på mig själv, ingen självbevarelsedrift över huvud taget. Inte så att jag mår speciellt dåligt och det är inget allvarligt som hänt men ändå, i mindre skala är det fortfarande inte oviktigt.

På väg till jobbet slank jag in på café bönan och köpte frukost så sitter här på jobbet med en härligt varm latte och en smörgås. Måste dock sluta köpa frukost ute jämt, bränner flera tusen i månaden på frukost, frukost som inte ens är speciellt god. Får bli ett nyårslöfte, max en köpamedtilljobbetfrukost i veckan. Nu är det på pränt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0