Ett par svängar och en evighet bort


Drar sakta in doften av fuktig mossa och fjälluft. Sluter ögonen och tar ett djupt andetag. Hör en bäck porla i bakgrunden. När jag öppnar ögonen igen finns fortfarande samma slående vy omkring mig. Jag är del av en tavla ur verkligheten. Åreskutans topp att luta mig mot, den glittrande Åresjön med sitt mystiska djup att vila ögonen på och de
grönskande ibland snötäckta bergen att få liv ifrån. Liv och ro. Tar av mig hjälmen lägger mig i mossan och tar en paus. Nyss var naturen en utmaning. Cykelns kämpande ner för de branta sluttningarna. Varje sten och varje sväng ett problem att lösa. Genom en fjällbäck över ett snår. Stenhällar och leriga stigar. Jag, cykeln och mina egna andetag. Tar en paus och låter adrenalinet sakta sjunka bort. Njuter och känner ett lyckligt lugn i en storslagen miljö. Solens strålar värmer mitt leriga jag. Ett par svängar ner finns torgets lugna brus. Ett par svängar och en evighet bort.


Deportees – Back To Nature






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0