Avsaknaden av badkar


Doris – Bath

Jag saknar att ha ett badkar. Har aldrig gillat att bada badkar förrän till ett par år sedan när jag hittade den perfekta balansen. Man går i när det är ganska lite vatten men så pass mycket att det inte blir för kallt att kliva i sedan ligger man i badet tills det är fullt och sedan max ett par minuter. Verkar ha lite svårt för tystnad för får panik så fort det blir tyst och lugnt. Tömmer gärna ut lite vatten och fyller på så att det kan porla, porla är en fin omskrivning av forsa, hela tiden. Lagom miljövänligt jag vet. Men om det inte låter tror jag att jag ska få andnöd och dö. Hur som helst så hittade jag det perfekta sättet att bada men nu har jag inget badkar längre. En varm dusch kan aldrig bli samma sak. Dessutom känns det mer poetiskt romantiskt att säga att man tar ett bad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0