Men kontrollen blinkar


Sitter och ser på mitt blinkande modem. En knapp lyser. Tre blinkar. Tre blinkar. Tre blinkar. Tre blinkar. Tre blinkar. Tre blinkar. Sex blinkar. En knapp lyser. Tre blinkar. Tre blinkar. Tre blinkar. Tre blinkar. Tre blinkar. Tre blinkar. Sex blinkar.

Det är tyst. Det är inte ofta det är tyst men koncentrationen är på topp, förutom modemet som stör med sitt akuta anropande. Vill inte koppla ur det om det mot all logisk förmodan skulle sätta igång och fungera. Arbetar flitigt från vardagsrumsgolvet. Mobilt bredband är räddaren.

Imorse var jag på dåligt humör som så ofta annars när jag sovit för lite. Gick i den ilande kylan och irriterade mig på hon i pälsen som stannade mitt i gatan, hon med Sorrellskorna som vände tvärt och trampade mig på tårna, mannen med den svarta rocken som stog i vägen i spärren. Kom till Hötorget tänkte ta bussen men fick ett infall att promenera Kungsgatan ner. Det var en fin kylig klar morgon. En sådan morgon som kryper in och planterar en klirrande känsla i kroppen. Bestämde mig att vara på bra humör, gillar inte att vara sur, har inte tid för det. Känns som slöseri. Har inte tid att slösa alldeles för onödigt. Så när jag promenerade ner för gatan med lurarna i som idag bjöd på lite Stones så bestämde jag mig helt sonika att det blir en bra dag. Jag är glad idag. Nu är jag glad. Fortfarande trött men glad.

Air Music – Blinkar Blå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0