Stockholm - Funäsdalen


En full buss.

En buss av tankar och sinnen. Den tar oss fram genom det snötäckta vinterlandskapet. Snötyngda granar liksom glimrar i de obeträdda markerna. Det är ett orört landskap fyllt av hemligheter. Vad utspelar sig bakom skogsridån? Känslorna rosslar likt en morgonstämma. Sjunger upp. Vemod blandat med lycka. Trygghet i ovissheten eller kanske ovisshet i tryggheten. Jag vet inte men känner. Vadar ut mot en ogreppbar känsla. Fångas av nuet samtidigt som landskapet utspelar sig på andra sidan fönstret. Fantastiska covers ljuder i öronen. Skriver i den lilla svarta. Penna mot papper. I ett snötäckt landskap är jag mig själv som bäst. Det är då känslan finns. Känslan av allt.

Omger mig med en stor ensamhet. Människorna runtomkring mig finns men i en annan tid i en annan sfär. På TV visas den obligatoriska svenska filmen. Det är basal kärlek. Skratt och gråt, kärlek och sorg. Det är långt borta. Oberörd. Känslorna tar plats, uppfyller och vill ut. Finns det rum? Ett uns av panik snuddar vid tankarnas omlopp, det är för stort. Varje träd, varje liten gren har betydelse för helheten. Betraktar på håll men är en del av en helhet. Det är en vacker kväll.

Magnus Carlson – Jag ber dig
The Sweptaways – They don't know about us
Ane Brun – True Colors (Bonus Track)
Thåström – Men bara om min älskade väntar



Kommentarer
Postat av: aleeekz - tävling pågår.

2010-02-01 @ 21:19:54
URL: http://voffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0