Egenartad enkel skönhet


Eva Dahlgren – Skönheten Och Befriaren

Stålblå himmel i de svarta trädens skuggiga kontrast. Stearinljusens flammande låga brinner i kapp med att en enkel tisdag vandrar mot historien. En vanlig vardag kan ibland vara det vackraste för en själ som söker ro. Stockholm i sommarskrud men med en envis isande vind som ständigt pockar på uppmärksamheten. Lycka kommer sällan på beställning. Se sommaren och låt vinden passera medvetandet en stund. Ett par timmars ro är den bästa vännen att fördriva tid med. Byter ut Stureplansnattens blinkande sken mot en skymning och stearinljus. Bruset blir till Vatten som strilar mot min kropp. En het dusch och den lugna spellistans toner som rofyllt klingar ut i den försvinnande tisdagen.

En syster och en vän i telefon. Det finns krafter vi inte kan förklara. Dessa personer älskar jag och kommer alltid bevara. Det är med ro i kroppen jag kryper ner mellan svala prassliga lakan och hoppas drömmarna lämnar rastlösheten därhän och skänker mig ny inspiration jag behöver en onsdag i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0