Tennisen inställd. 25 maj år 2010.


Det bästa tips jag fått på att skriva är att läsa något att bli inspirerad av och oj vad det stämmer. Läste en krönika idag och kände wow, vill hem koppla upp laptopen och låta fingrarna flyga över tangenterna. Älskar den sortens kreativitet när det riktigt rycker i fingertopparna och hjärnan går på högvarv. Är inne i en trött period. Energilös, orkeslös och oinspirerad så därför var det skönt att fä den där lilla extra boosten idag. Ska försöka ta vara på det. Behöver miljöombyte. Och så som livet ter sig nu innebär miljöombyte att vara hemma. Efter helger med vänner, resor och fest är det enda jag vill att låsa dörren och bara vara i min alldeles egna ensamhet. Har en aning om att det kommer sig på grund av de närmsta kommande fullbokade helgerna och det eviga plågsamma draget som följer mig likt en skugga, jag vill alltid ha det jag inte kan få. På min tavla står det för tillfället; FOKUS - är du där du är. Det är talande för mig i dagsläget. Ser fram emot något annat än stunden just nu. Samtidigt som jag ser tillbaka på stunder som passerat med solsken i blick. Tror egentligen inte jag behöver stanna upp det är precis så här jag föredrar det. Men med vissa undantag. Träningen är obefintlig och ett moln av trötthet har belägrat mig vilket inte är okej. Måste ta mig över tröskeln igen. Kreativitetenoch inspirationen är som bortblåsta och även här måste jag över berget. När jag ändå är inne på vädertermer så kan jag konstatera att det enda som behövs är en prognosförändring. Och till skillnad från vädret så kan jag påverka det. Start nu.

KT Tunstall – Under The Weather


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0