A kiss tonight


Regnet strilar i strida strömmar och smeker fönsterrutan likt din hand mot min kind. Sitter i fönsterbrädans djup och blickar ut över allt det grå. Lövens darrande i vinden de tomma fönstren som reflekterar livet. Är trött idag. Trött och tom. Läser mitt liv på facebook, det ser bra ut. Skönt att se att jag är lycklig. Skönt att uttala lycklig. Jag är det. Lycklig men tom. Idag. Hittar inte riktigt den där energin som jag så tappert söker och så väl behöver. Okoncentrerad. Tänkte istället gräva ner mig med cheesy musik och rödvin men är inte sugen på rödvin och gillar inte cheesy musik. Och det är fortfarande ljust. Ljusgrått. Många nyanser från nattsvart. Faller isär lite då och då men allt går att laga. Egentligen mår jag bra, väldigt bra. Såg en kyss på TV och saknade det. Saknar en hand på min kind, en blick som säger allt och en stillsam kyss. Inte mer. Och det kan ju vara ganska simpelt.

Going for a kiss tonight!

Death Cab for Cutie – I Will Follow You into the Dark



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0