Aldrig bli still


Mörkret har omslutit staden och skänkt den sin lungnande blick. I ljuset av de flämtande stearinljusens sken och med syrligt sockrade svenska melodier klingande från högtalarna försöker jag fånga en känsla. Vilar de blå bakom ögonlocken och låter tankarna leva ut i det kaos de skapats för att låta sig fångas i vågskålens balans. En efter en läggs de på plats. Minne, tanke, framtid, dröm, vilja, känsla. Vilja, framtid, minne, tanke, känsla, dröm.

Såg en film på bio en dag. Med ögonen på duken och röd sammet under fingertopparna pågick livet framför mig i revy. Kärlek och sorg, vänskap och längtan. Mitt i allt detta kom en sak över mig. Det händer ofta men känslan är svår att greppa. Drömmaren. Reflektionen över att drömmarna tagit mig dit jag är idag. Dröm blir verklighet med lite bränsle i form av vilja. Nu finns nya utmaningar och öden att erövra. Är ämnad för mer än vad det finns energi och utrymme för en dag som denna. Det känns så självklart när det finns där men så lätt att glömma. Hade så inte varit fallet hade jag inte varit en stretande drömmare och rastlösheten hade inte knackat på likt en väntad långväga gäst.

Moto boy – Nite Time Is My Time


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ska vi följa varandra via bloglovin? :)

2010-09-30 @ 19:21:15
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0